صفحه اصلی > اخبار و تازه ها > اخبار مؤسسه

 
تاریخ درج مطلب: 16 آذر 1392
 

گزارش مؤسسه هنر ناب اسلامی از پنجمین نشست شبکه مراکز تولید و توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

 

در پنجمین نشست مراکز تولید و توزیع محصولات که 14 و 15 آذر ماه در تهران برگزار گردید ، نماینده مؤسسه هنر ناب اسلامی ، آقای مصطفی لیلایی ، حضور یافته و گزارشی از این برنامه را به رشته تحریر در آورده است که در ادامه تقدیم می گردد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه هنر ناب اسلامی ، این دومین بار است که نماینده مؤسسه در نشست شبکه حضور می یابد و به عنوان یکی از مراکز تولیدکننده محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایفای نقش می پردازد.

گزارش آنچه در نشست تهران (14 و 15 آذر 1392) روی داد

روز اول (14 آذر 92) با قرائت قرآن مراسم شروع شد.

صحبت های جناب آقای کمیلی دبیر شبکه مقدمه ای بر دیدار دوستان بود، و شامل بیان آنچه نیاز حرکت های جمعی است و همچنین خصوصیات اصلی شبکه بود. سپس با دعوت ایشان از دوستانی که قبلا (نشست های قبل) به معرفی خود نپرداخته بودند و یا به تازگی به عضویت این شبکه نایل شده بودند، 15 مجموعه ، خود را معرفی نمودند که به ترتیب شامل:

1- قم؛ هنر و فرهنگ (Maheto.com)
2-
تهران؛ روشنا (Roshana.co)
3- تهران؛
هنر ناب اسلامی(Honarenab.ir)
4- بیرجند؛ شرکت پخش
5- یزد؛ آقای رمضانی
6- نیشابور؛ آقای کرباسی
7- زاهدان؛ آقای محمد زاده حیدری
8- اصفهان؛ نشر رایانه فلق
9- یزد؛ هیئت دانش آموزی
10- تبریز؛ شرکت پخش
11- شیراز؛ اندیشه و بصیرت
12- شیراز؛ شبکه فرهنگی کلام مطهر
13- کرج؛ آقای یوسف پور(از طرف آقای عسکری)
14- تهران؛ قرارگاه شهید باقری (Q-B.ir)
15- تهران، آقای صدر (مجموعه سفیر و یا سفیفین)

بعد از نماز و نهار، برای الگو برداری از یک مجموعه فرهنگی (متخصص فروش کتاب) ، به سمت شعبه خیابان شریعتی، از مجموعه شهر کتاب رفتیم. مجموعه شهر کتاب توسط آقای عبدالهی مدیریت می شود و شعبه شریعتی این مجموعه را سرکار خانم امجد مدیریت می نمایند. بعد از بازدید خدمت مدیریت محترم این مجموعه رسیدیم و ایشان نکات کلیدی زیر را بیان نمودند:
1- انبار – انبار ما حداکثر یک روز محصولات را ذخیره می نماید.
2- معماری فروشگاه – با هدف قابل لمس بودن محصولات توسط مردم این گونه چینش و طراحی گردیده است.
3- سیستم مالی و اداری ما، طوری طراحی شده است که در شأن یک فروشگاه کتاب طراحی شده است.
4- تامین کالا- تولید کنندگان به راحتی می توانند کالاهایشان را در اختیار ما بگذارند که نتیجه آن تنوع محصولات فرهنگی این مجموعه شده است.
5- برنامه های فرهنگی- حدود 130 برنامه، در مدت این 3 سال تاسیس فروشگاه برگزار گردیده است.
6- باشگاه مشتریان- جهت تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان این سیستم راه اندازی شده و هم اکنون نیز در حال جذب اعضای جدید می باشد و هدف عمده آن، اطلاع رسانی برنامه ها است.
7- برنامه های کاربردی- اول اینکه کالاهایی را که در شش ماه گذشته فروش نرفته اند، را از طریق سیستم نرم افزاری مان مشخص می نماییم و اولین تدبیر ما در جلوی چشم و روئیت قرار دادن این محصولات است، سپس حراج این محصولات و درآخر بررسی مرجوعیت این کالاها را مد نظر قرار می دهیم. در ثانی، به دست آوردن اطلاعات کافی از میزان فروش انواع محصولات می باشد، به عنوان مثال، فروش عمده محصولات به این ترتیب است: 1- کتاب(بالاخص کتاب بزرگسال که شامل داستان و روانشناسی می باشد)،2- لوازم التحریر(بالاخص در مهرماه)، 3- محصولات فرهنگی و آموزشی کودک، 4- صنایع دستی، 5- CD
8- محصولات ما شامل حدودا 35 هزار عنوان فعال می باشد(شامل هزار عنوان فرهنگی،25 هزار نوشت افزار،3 هزار لوح فشرده ، 4 هزار صنایع دستی و هدایای هنری).
9- پرسنل فعال ما در دو شیفت کاری(9-17 و 15-22)، در فروشگاه قبول زحمت کرده اند. که 2 ساعت همپوشانی زمانی خود را صرف تبادل اطلاعات فروش و محتویات کتب می نمایند. ما در ابتدا با 36 پرسنل شروع به کار نمودیم و الان حدود 60 نیرو در اختیار مجموعه هستند. آموزش جدی و کاربردی در ابتدای عضویت هر کدام از پرسنل در نظر گرفته ایم، زیرا نیروهای ما در رابطه با فروش این نوع محصولات، درواقع صفر کیلومتر و مبتدی بودند، جدیدا هم برای تمام پرسنل فعال کلاس آموزشی کاهش استرس را برگزار می نماییم، و توجه به پرسنل، برکت را به فروشگاه ما می آورد.

برنامه بعدی دیدار با جناب آقای دکتر حسن عباسی (در اندیشکده یقین) بود که ایشان از صاحب نظران عرصه علم استراتژیک بالاخص در جنبه های فرهنگی می باشند. خلاصه موضوعات مطرح شده در این دیدار به قرار زیر است:
سازوکار مناسب در بخش توزیع، نیازمند استفاده از مدل پروانه ای می باشد، که پایه نظام رسانه ای است. این مدل شامل سه قسمت می باشد، قسمت اول ورودی(یا گردآوری مطالب و هرآنچه از جامعه می توان بازخورد گرفت و اطلاعات جامعه است)،قسمت دوم هسته مرکزی (یا تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط تحلیل گرها) و قسمت سوم بخش بیرونی (یا بهره دهی و انتشار به مخاطب) می باشد.

به عبارت دیگر در قسمت اول، نباید محصولی به بازار برسد و شما از آن مطلع نباشید، مثلا سه ماه قبل از تولید محصول، پوستر آن به دست شما رسیده باشد تا وارد مرحله تجزیه و تحلیل شوید.
در قسمت دوم، ابتدا باید کدبندی(دسته بندی دقیق) مطالب را انجام دهید، سپس به تجزیه و تحلیل محصول در جهت رفع چالش های مطرح بپردازید.
در قسمت سوم، نیاز به ارائه یک مثال می باشد، مثلا در زمان شیوع سرماخوردگی، یک دکتر برای تمام مریض های مراجعه کننده به مطبش از یک نسخه واحد استفاده نمی نماید و برای هر معاینه یک نسخه خاص صادر می کند، در رابطه با تعامل با مخاطب نیز باید پیشینه و محیط و خصوصیات زندگی مخاطب بررسی شود تا به خوبی بتوان نیازهای اقشار مختلف را برآورده نمود.
برای انجام این بررسی ها نیاز به مجموعه ای از منتقدین، نویسنده ها، مجموعه های دیگر، اساتید ، و خود شما داریم.
در نتیجه تلاش و پیگیری این طرح، شما تبدیل به یک رصد کننده مطالب فرهنگی تبدیل می شوید، تا از این جایگاه که هستید(منظور توزیع کنندگی کتاب و ...)، به عمق بخشی فرهنگی برسید و در آینده با شناسایی و پیش بینی موضوعات روز و مبتلابه جامعه ، می توانید با تعامل با نویسندگان و یا توسط خودتان محصول جدید و کتاب لازم را تولید کنید.
در واقع پاپیون (پروانه) به عنوان نقشه راه شما، نیاز به این دارد که بدانید، کدام اجزاء این رصد در اختیار شما است، کجا قوت و کجا ضعف دارید، و همچنین اینکه کدام قسمت ها را باید فعال نمایید. در مرحله بعد نیز باید اطلس راه را ایجاد نمایید.
یعنی درصد فراوانی هر کدام از موضوعات و چالش های مهم را در هر نقطه از ایران ایجاد نمایید. به عنوان مثال یافتن درصد فراوانی فرقه گرایی ، جدایی طلبی ، حوزه های پیشروی زنان نسبت به مردان در موضوعات داستانی و ... در نقاط مختلف و شهرستان ها .
راه عملی اولی که برای این رصد، به ذهن می آید، مطالعه کتب و محصولات جدید توسط خود شما اعضای این شبکه است تا بتوانید لااقل خلاصه ای 2 صفحه ای از هر محصول برای استفاده دیگر اعضاء ابتدا در سایت شبکه قرار دهید. اما در ادامه باید از اساتید و منتقدان و سایر مجموعه ها نیز استفاده شود. (اگر بتوان به سیستم هوشمند مطلوب رسید، می توان به موقع متوجه شد که فلان کتاب یا محصول نباید برای فلان قومیت ترویج یابد زیرا اثر سوء بسیار بدی دارد، توجه اینکه کتاب های نوشته داخل را می گویم.)
البته در ادامه ایشان به مراحل پنج گانه ایجاد جریان و نهضت در جامعه اشاره نمودند، که شامل: 1- چشمه،2- موج،3-جنبش،4-جریان،5- نهضت می باشد.
درضمن ایشان نکاتی راجع به آینده کودکان و نیاز آنان نسبت به نمایش تصویر برای درک موضوع بیان نمودند، که برای آشنایی بیشتر با مطالب این مبحث بهتر می باشد تا به وب سایت این مجموعه مراجعه شود.

در روز دوم (15 آذر 92) نیز اعضای هیئت مدیره قبلی به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند، تا دوستان در انتخاب هیئت مدیره جدید با اشراف بیشتری وارد شوند و لازم به ذکر است که اکثر بزرگواران بر این عقیده بودند که شبکه در حال حاضر در مرحله تثبیت (به عنوان مرحله دوم رشد از مراحل سه گانه دست یابی به کمال) قرار دارد و مرحله تاسیس را پشت سر گذاشته است و در آینده مرحله توسعه را پیش رو دارد، که برای پیشرفت در جهت کمال نیازمند استقامت در کار و استمداد از خداوند متعال هستیم.

بعد از انجام قرعه کشی ، آقایان حسین فیروزی، حسام سالکی، مجید عبدالهی و مهدی فقیهی نژاد به عنوان هیئت مدیره جدید انتخاب شدند.

در حاشیه این نشست مجموعه های دیگری نیز به معرفی فعالیت های خود پرداختند، که جشنواره فیلم عمار، نرم افزار حسابداری کوثر و ... از جمله آن ها بودند، البته گعده هایی هم در رابطه با چالش های مطرح در زمینه تولید و توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار گردید.

ان شاء الله موفقیت و پیروزی نهایی از آن ادامه دهندگان راه شهدای اسلام ، یعنی صالحان می باشد.
و من الله التوفیق

 

مطالب مرتبط ؛ آخرین اخبار مؤسسه هنر ناب اسلامی

تصویر

عنوان خبر

تاریخ

   نسخه 1.2 نرم افزار امر و نهی های آسمانی تولید و عرضه شد.

30 تیر 1394

   توزیع نرم افزار امر و نهی های آسمانی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شرق استان گلستان

20 فروردین 1394

    نرم افزار چندرسانه ای « انقلابی ها » نسخه 2.2 به مناسبت دهه مبارک فجر توزیع می شود.

14 بهمن 1393

   توزیع نرم افزار امر و نهی های آسمانی در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان فردوس

30 دی 1393

   مؤسسه هنر ناب اسلامی با توزیع ویژه نرم افزار "پیشوای پیامبران" به پویش جهانی عشاق محمد (ص) پیوست

28 دی 1393

   پروانه نشر دیجیتال مؤسسه هنر ناب اسلامی برای سومین بار تمدید شد.

27 دی 1393

   تقدیر از مؤسسه هنر ناب اسلامی در همایش ملی علمداران بصیرت برای تولیدات دیجیتال مرتبط با حماسه نهم دی

11 دی 1393

   اخذ پروانه انتشار نرم افزار « کتاب معجز نشان » توسط مؤسسه هنر ناب اسلامی

28 آبان 1393

   تغییر شماره تماس مؤسسه هنر ناب اسلامی و دیگر راه های ارتباطی

26 شهریور 1393

   تولید ویدئوگرافیک و نرم افزار چند رسانه ای « معرفی سازمان بازرسی کل کشور » در مؤسسه

10 تیر 1393

   نسخه 1.1 نرم افزار « مردمان دین سالار » ویژه روز جمهوری اسلامی تولید شد

26 اسفند 1392

   معرفی مفصل فعالیت های مؤسسه هنر ناب اسلامی در مصاحبه با سایت شبکه جوانان رضوی (شجر)

1 بهمن 1392

   تولید نسخه دوم نرم افزار « پیشوای اکنون » در قالب یک DVD

30 خرداد 1392

   کسب عنوان نرم افزار برگزیده « اولین جشنواره تولیدات رسانه های دیجیتال مشهد مقدس » توسط نرم افزار امر و نهی های آسمانی + اسامی برگزیدگان

1 خرداد 1392

   بازخوانی اخراج و حذف سایت مؤسسه هنر ناب اسلامی از سرور کانادایی به خاطر بازی « شلیک به مرتد » + اسناد

22 اردیبهشت 1392

   دریافت مجوز انتشار سه عنوان از نرم افزارهای شرکت آفتاب هشت توسط مؤسسه هنر ناب اسلامی

28 فروردین 1392

   با فرا رسیدن ماه محرم ، نسخه 1.2 نرم افزار « پیشوای شهادت» تولید و عرضه گردید

1 آذر 1391

   دریافت « گواهی تأیید فنی نرم افزار » از شورای عالی انفورماتیک ، برای کلیه نرم افزارهای مؤسسه هنر ناب اسلامی

27 مهر 1391

   بازی فلش « شلیک به مرتد » در واکنش به اهانت شاهین نجفی به امام نقی علیه السلام تولید شد+ امکان دانلود

5 خرداد 1391

   در پنجمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال، نرم افزار « امر و نهی های آسمانی » برگزیده شد.

22 مهر 1390

   تشکر بخش امر به معروف دیجیتال از سایت هنر ناب اسلامی

20 مهر 1390


 


 

© کلیه حقوق این پایگاه و محتوای آن متعلق به مؤسسه هنر ناب اسلامی بوده و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.