صفحه اصلی > اخبار و تازه ها > اخبار رسانه های دیجیتال

 
تاریخ درج مطلب: 9 اسفند 89
 

نخستین جشنواره منابع طبیعی ورسانه ها 23 اسفند ماه برگزار می شود

 

"نخستین جشنواره رسانه ها و منابع طبیعی" با هدف بسترسازی استفاده بهینه از رسانه ها برای توسعه فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی 23 اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه هنر ناب اسلامی به نقل از روابط عمومی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور در این جشنواره كه در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و "روز منابع طبیعی، فرهنگ سازی، آموزش، پژوهش و رسانه ها" برگزار خواهد شد، از آفرینندگان آثار و قالب های رسانه ای، خبرنگاران و رسانه های فعال در حوزه منابع طبیعی تقدیر خواهد شد.

مهندس محسن نقی لو مدیر كل روابط عمومی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور و دبیر "جشنواره رسانه ها و منابع طبیعی" با اعلام این مطلب افزود: رسانه ها، خبرنگاران و آفرینندگان متون و آثار رسانه ای تا اول اسفندماه سالجاری فرصت دارند تا آثار خود را كه طی دوره دهم بهمن ماه سال 88 تا دهم بهمن ماه سالجاری تولید و منتشر شده باشند، به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند. (این مدت تا 10 اسفند 89 تمدید گردید)

نقی لو با بیان اینكه شعار جشنواره "توسعه فرهنگ منابع طبیعی در گرو همكاری و مشاركت رسانه ها" است، یادآور شد: این رقابت در سطح آثار و قالب های رسانه ای در چهار بخش رسانه های مكتوب شامل خبر، گزارش، مقاله، یادداشت، نقد، طرح و كاریكاتور، تیتر، كتاب و شعر، بخش رسانه های دیجیتال شامل نرم افزارهای چندرسانه ای، نرم افزارهای تلفن همراه، وبلاگ ها، بازیهای رایانه ای و پادكست، بخش رسانه های شنیداری شامل مستند و مستند گزارشی، برنامه های تعاملی با شنوندگان، آرم، ارم آستیشن، آنونس، برنامه مجله ای، نمایش رادیویی و برنامه گفت و گو محور (میزگرد، مصاحبه و مناظره) بخش رسانه های دیداری شامل فیلم كوتاه، پویانمایی، نماهنگ، گزارش، میزگرد؛ گفت و گو و تله تئاتر برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: در سطح خبرنگاران نیز خبرنگاران فعال مطبوعات، صداوسیما، خبرگزاریها و سایت ها و در سطح رسانه های جمعی نیز مطبوعات استانی و محلی، سایت ها، خبرگزاری ها، وبلاگ ها و شبكه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و استانی فعال، انتخاب و معرفی خواهند شد.

دبیر "جشنواره رسانه ها و منابع طبیعی" تصریح كرد: این رویداد در راستای بهره برداری صحیح از رسانه ها و توسعه تعامل با آنها برای گسترش فرهنگ منابع طبیعی انجام می پذیرد و امید می رود در كنار این رویداد، سال آینده "همایش ملی بررسی راههای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی" را برگزار كنیم كه از منویات مقام معظم رهبری است و با این دو اقدام، زمینه های مشاركت مردم را در حفظ و بهره برداری صحیح از جنگل ها و مراتع فراهم كنیم.

مقدمه:

یکی از رموز موفقیت روابط عمومی در هر سازمانی، پی ریزی ارتباط صحیح و نظام مند با رسانه ها است. در این خصوص علاوه بر همکاری جدی، ارتباط صمیمانه، تکریم و احترام به دست اندرکاران رسانه ها خاصه خبرنگاران و آفرینندگان آثار رسانه ای طرح انتظارات متقابل و پاسداشت تلاشهای رسانه ای نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از جمله قالب های رایج در این زمینه، برگزاری جشنواره رسانه و موضوع اصلی فعالیت های سازمان، در هر دستگاهی است که تمایل دارد با رسانه ها، نظام ارتباطی مناسبی را ایجاد کند. از این رو، دفترروابط عمومی و اموربین الملل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور بنا دارد "جشنواره منابع طبیعی و رسانهها" را با هدف تکریم رسانه ها و ترغیب آنها به همکاری بیشتر با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برگزار کند.

عنوان طرح:

جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها

اهداف:

1- تکریم، نکوداشت و ترغیب رسانه ها به امر مهم منابع طبیعی
2- تقدیر از رسانه های فعال در حوزه منابع طبیعی
3- ارزیابی نحوه و کمک به تعامل رسانه ها با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور
4- ایجاد بستر لازم برای بسط فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی
5- ایجاد فضای رقابتی و خلاق، حرکت آفرین و تعالی سنجش در راستای ارتقای فرهنگی منابع طبیعی

زمان برگزاری:

دوشنبه 23 اسفند ماه سال 1389

برگزار کننده:

دفتر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور
مجری: موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان

مکان برگزاری:

مرکز همایش های هتل المپیک

شعار جشنواره:

توسعه فرهنگ منابع طبیعی در گرو همکاری و مشارکت رسانه ها

دستورالعمل نخستین جشنواره منابع طبیعیو رسانه ها

نخستین جشنواره ها رسانه ها و منابع طبیعی در سه سطح برگزار می شود:

سطح اول؛ آثار و قالبهای رسانه ای:
این سطح در 4 بخش به شرح زیر خواهد بود:

1- رسانه های مکتوب:
- سرمقاله
- یادداشت
- مقاله
- گفت و گو
- گزارش
- خبر
- شعر
- کتاب
- تیتر
- طرح و کاریکاتور
- عکس
- نقد

2- رسانه های دیجیتال:
- نرم افزارهای چندرسانه ای
- نرم افزارهای تلفن همراه
- وبلاگ ها
- بازی های رایانه ای
- پادکست

3- رسانه های شنیداری:
- برنامه های تعاملی (برنامه هایی که با مشارکت شنوندگان تولید می شود)
- مستند و مستند گزارشی
- نمایش رادیویی
- برنامه مجله ای
- آنونس
- آرم آستیشن
- آرم
- برنامه گفت و گو محور (میزگرد، مصاحبه، مناظره)

4- رسانه های دیداری:
- مستند بلند
- مجموعه های داستانی
- تله فیلم
- فیلم کوتاه داستانی
- تله تئاتر
- میزگرد و گفت و گو
- گزارش
- نماهنگ
- پویانمایی
- مستند کوتاه

سطح دوم؛ رسانه های جمعی:
این سطح شامل رسانه های محور زیر خواهد بود:
- مطبوعات سراسری
- شبکه رادیویی
- شبکه تلویزیونی
- سایت های خبری
- خبرگزاری
- مطبوعات استانی و محلی

سطح سوم؛ خبرنگاران فعال:
این بخش توسط روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با توجه به عملکرد خبرنگار در طول سال انجام خواهد پذیرفت.

شرایط و مقررات جشنواره:

1- آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی 10 بهمن 88 تا 10 بهمن 89 تولید و منعکس شده باشند.
2- آثار ارسالی در سه سطح 1- رسانه های جمعی، 2- خبرنگاران فعال و 3- آثار و قالبهای رسانه ای بررسی می شود که در سطح سوم هر متقاضی می تواند فقط در یک
بخش شرکت کند.
3- تعداد آثار ارسالی برای شرکت در هر یک از رشته ها حداکثر 2 اثر است.
4- لازم است همراه آثار،فرم شرکت در جشنواره تکمیل و روی هر یک از آثار مربوط به آن عنوان سطح و رشته الصاق شود.
5- آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که اصل اثر یا تصویر مطالب مندرج منعکس و پخش شده در رسانه های مربوطه نیز ارسال شده باشد.
6- چنانچه یک اثر به طور مشترك و گروهی تهیه شده باشد، در صورت راهیابی به مرحله نهایی، گروه تولیدکننده به عنوان برنده اعلام خواهد شد.
7- درهریک از رشته های رقابتی جشنواره به نفرات اول تا سوم لوح سپاس اهداء میشود.
8- هیأت داوران مرکب از اساتید و متخصصان رشته های مرتبط است که آثار برتر را انتخاب کرده و ارزیابی نهائی را انجام خواهند داد.
9- آثار ارسالی، پس از پالایش و غربالگری اولیه، در دوسطح مقدماتی و نهایی داوری و گزینش خواهند شد.
10- آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 10 اسفند ماه سال 1389 است.
11- برای کلیه افراد حقیقی و حقوقی ارسال کننده آثار، گواهینامۀ تقدیر ارسال، اعطاء خواهد شد.

نشانی دبیرخانه

نشانی دبیرخانه جشنواره: خیابان توحید-خیابان شهیدطوسی-پلاک 100-طبقه دوم- واحد3
تلفن: 60- 66564458

فرم دستورالعمل جشنواره و ثبتا نام را از همین لینک دانلود نمایید.

 

منبع اصلی : پایگاه اینترنتی مؤسسه روابط عمومی آرمان

مطالب مرتبط ؛ اخبار رسانه های دیجیتال

تصویر

عنوان خبر

تاریخ درج

  آغاز ثبت نام ناشران دیجیتال در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (اردیبهشت 94)

14 بهمن 1393

  خراسانی‌زاده عنوان کرد: ضرورت بهره‌مندی از فضای مجازی برای توسعه پیام انقلاب

13 بهمن 1393

  شماره دوم ماهنامه رایانما ، نخستین نشریه اختصاصی فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، منتشر شد

14 دی 1393

  اسامی برگزیدگان نهایی دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

8 مهر 1393

  اسامی نهایی و کامل منتخبین هفتمین جشنواره بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال - خرداد 1393 + بیانیه هیئت داوران

11 خرداد 1393

  بیانیه مهم « حزب الله سایبر » پیرامون پیشامدهای حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات

13 مهر 1392

  برگزیدگان نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی (سراج)+متن کامل بیانیه هیات داوران

4 اسفند 1391

  برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال و جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی

10 دی 1391

  اسامی برگزیدگان نهایی طرح ملی « امام من » ، ویژه تولیدات دیجیتال امام هادی علیه السلام

31 خرداد 1391

  اسامی نهایی و کامل منتخبین پنجمین جشنواره بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال

1 آبان 1390

   اسامی نهایی و کامل منتخبین چهارمين جشنواره بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال

 29 مهر 89

   فهرست برگزیدگان سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال

25 آذر 88


 


 

© کلیه حقوق این پایگاه و محتوای آن متعلق به مؤسسه هنر ناب اسلامی بوده و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.